چابكرو با تأكید بر نیاز به آموزش و توانمندسازی تحلیلگران و صاحبان رسانهها در راستای برجستهسازی حماسهها و تلاشهای محور مقاومت، گفت: رسانهها باید به گونهای عمل كنند كه واكنشهای مقطعی و غیرمؤثر را كنار بگذارند و به جای آن، یك روایت مستمر و هنرمندانه از وقایع ارائه دهند.
علیرضا چابكرو، كارشناس رسانه در مصاحبه با برنامه «عصر مقاومت» رادیو مقاومت، با اشاره به عمق جنایات و فجایع اخیر در غزه توسط صهیونیستهاگفت: این موضوعات توجه تمامی مردم آزاده كشورهای جهان را جلب كرده است.
وی به ترفندهای تبلیغاتی رسانههای معاند اشاره و بیان كرد: این رسانهها سعی در نشان دادن خود به عنوان پیروز میدان دارند، در حالی كه واقعیتها را نادیده میگیرند.
این كارشناس رسانه با اشاره به نقش دولتهای حامی رژیم صهیونیستی، به انتقاد از سیاستهای مكرون به عنوان یكی از حامیان اصلی این رژیم پرداخت و تصریح كرد: مكرون تلاش میكند همچون سوپرمنی در عرصه سیاست به اسرائیل دیكته كند كه باید از جنوب لبنان عقبنشینی كند، در حالی كه این عقبنشینی باید به خاطر خون شهدای محور مقاومت باشد.
چابكرو به بمبارانهای گستردهای كه رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین انجام داده، اشاره و اظهار كرد: آمریكا تاكنون بیش از 800 هزار تن بمب به رژیم اشغالگر قدس به منظور نابودی مردم فلسطین اهدا كرده است، ترامپ با تغییر سیاستها، سعی در ایجاد آتشبس دارد. ترامپی كه در تبلیغات انتخاباتی خود بارها تهدید كرده بود كه اگر آتشبس برقرار نشود، خاورمیانه را به آتش میكشد.
وی با انتقاد از برخی افراد در داخل كشور كه به ترفندهای این سیاستمداران غربی دامن میزنند و سعی میكنند چهرهای قدرتمند از آنها ارائه دهند، بیان كرد: این ابرقدرتها حتی نمیتوانند مشكلات داخلی خود را حل كنند و در عوض سعی در امتیازگیری از كشورهای دیگر دارند.
این كارشناس رسانه با تأكید بر نیاز به آموزش و توانمندسازی تحلیلگران و صاحبان رسانهها در راستای برجستهسازی حماسهها و تلاشهای محور مقاومت، عنوان كرد: رسانهها باید به گونهای عمل كنند كه واكنشهای مقطعی و غیرمؤثر را كنار بگذارند و به جای آن، یك روایت مستمر و هنرمندانه از وقایع ارائه دهند.
چابكرو در مصاحبه با رادیو مقاومت اشاره كرد: هر رویداد میتواند به عنوان یك حماسه بزرگ تلقی شود و باید از ابزارهای مناسب برای حفظ و انتقال این روایتها استفاده كرد.
وی با تأكید بر اینكه شناخت دقیق از رسانههای نوین و تحلیل ضریب نفوذ آنها در میان مخاطبان ضروری است، گفت: به عنوان مثال، تفاوتهای استفاده از شبكههای اجتماعی در كشورهای مختلف مانند آمریكا و كشورهای عربی باید مورد توجه قرار گیرد.
این كارشناس رسانه با اشاره به مهاجرت مخاطبان بین شبكههای اجتماعی، بر اهمیت رصد و تحلیل این تغییرات تأكید و اظهار كرد: شناخت عمیقتر از شبكههای اجتماعی و نقاط آسیبپذیری آنها ضروری است و با یك نقشه راه هنرمندانه و حساب شده، میتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.
چابكرو افزود: ایجاد ارتباط تعاملی با مخاطبان و درگیر كردن آنها در تولید محتوا از دیگر نكات مهمی است كه باید بر آن توجه داشته باشیم.