بصیری گفت: همانطوركه عملكرد ساختارهای نظامی و اداری و اجتماعی حزبالله بهبود یافته، وضعیت در حوزه رسانه نیز نسبت به گذشته بهتر شده و نظرسنجیها نشان میدهد حد تنفر نسبت به اسرائیل بسیار افزایش یافته و این حاصل ایفای نقش درست انسانرسانهها و شبكههای اجتماعی منهای رسانههای وابسته به كارتلهای بزرگ رسانههای غرب است.
مسعود بصیری، كارشناس رسانه در مصاحبه با برنامه «مثنوی حماسه» رادیو مقاومت در تحلیل و بررسی اتفاقات پس از عملیات «طوفانالاقصی» در حوزه خبر رسانی و بهویژه تحركات گروهكهای تروریستی در سوریه اظهار كرد: ما باید مخاطبان اخبار رسانه را به چند دسته تقسیمبندی و سپس درمورد آنها قضاوت كنیم، یكگروه با رسانههای جبهه مقاومت در ارتباط هستند كه به نظرم توان دفاعی و آفندی این رسانهها در برابر دشمن با توجه به تجربیاتی كه طی این سالها به دست آوردند، بسیار بالا رفته است.
وی افزود: همانطوركه عملكرد ساختارهای نظامی و اداری و اجتماعی حزبالله بهبود یافته، وضعیت در حوزه رسانه نیز نسبت به گذشته بهتر شده كما اینكه با وجود فشارهای سنگینی كه بابت از دست دادن فرماندهان نامآشنا به این جبهه وارد شد اما سریعاً افكار عمومیِ نگران و متفرق را جمعآوری كرد.
كارشناس رسانه گفت: كسانی كه در معرض رسانههای جبهه مقاومت نیستند و زیستبوم آنها دسترسی حداقلی به رسانههای مخالف جبهه استكبار ندارد معمولاً بیشتر امورشان صرف مسائل روزمره و سلبریتیها و نگاه اقتصادی و هنری میشود و از آنجایی كه به رسانههای غربی وابسته هستند اخبار را از این طریق دنبال میكنند اما نقشآفرینی انسانرسانهها در شبكههای اجتماعی آگاهی بیشتری به آنها بخشید.
بصیری ادامه داد: طبق نظرسنجیها در آمریكا تا قبل از اكتبر سال گذشته میلادی، گرایش بیشتری نسبت به اسرائیل و اهداف آن وجود داشت و حد تنفر نسبت به رژیم اشغالگر صهیونیستی بسیار پایین بود اما اینبار نظرسنجیها از دانشگاههای مختلف نشان داد كه حد تنفر نسبت به اسرائیل بسیار افزایش یافته كه این حاصل ایفای نقش درست انسانرسانهها و شبكههای اجتماعی منهای رسانههای وابسته به كارتلهای بزرگ رسانههای غرب بود.
وی با بیان اینكه اسرائیل اعتبار عمومی خود را به نحو ملموس و قابل فهم و دركی در میان افكار عمومی جهان از دست داده است، گفت: به دنبال اتفاقات اخیر در منطقه به ویژه نوار غزه، كسانی كه عالم سیاست را پیگیری میكنند و رسانههای مختلفی را میخوانند و همچنین سلبریتیها و افراد مشهور در دنیای غرب كه كمتر به مسائل سیاسی توجه میكردند، واكنشهای تندی نسبت به اسرائیل نشان دادند، حتی توجه بسیاری از كمدینها در استیجهای طنز در آمریكا و كشورهای دیگر به مسائل سیاسی جلب شد و دلیلش هم این بود كه رسانههای مستقل و رسانههای وابسته به جبهه مقاومت، خوی وحشیگری رژیم صهیونیستی و سربازان اسرائیلی را به نحو مطلوبتری نسبت به گذشته به تصویر كشیدند.
كارشناس رسانه مطرح كرد: با توجه به اینكه غزه همچنان زیر بمباران است باید آگاهی و بیداری بیشتری در میان افكار عمومی به ویژه سیاستمداران و تصمیمسازان عرصه سیاسی و اقتصادی در غرب و حتی شرق دنیا انجام شود تا همه مردم دنیا بدانند اسرائیل به عنوان یك پادگان بزرگ، سربازان نیابتی آمریكایی و یهودی و صهیونیستهای وابسته به دولت اسرائیل را قربانی گلوله میكند تا آمریكا منافع بیشتری كسب كند.
بصیری همچنین درباره عملكرد رسانهها درمورد تحركات گروهكهای تروریستی در سوریه گفت: رسانه وابسته به میدان است و به همین دلیل كسانی كه در میدان فعالیت میكنند باید همراهی و همزیستی لازم را با رسانه داشته باشند. متأسفانه در 48 ساعت ابتدایی جنگی كه اطراف حلب رخ داد میدان، آرامش و تسلط خود را از دست داد اما بعد از این 48 ساعت، میدان تا حدی خود را بازیابی كرد و تا اندازه قابل فهم و دركی بر اوضاع مسلط شد و رسانهها و خبرنگارانی كه از نظر فیزیكی و تولید محتوا از میدان جنگ و درگیری دور شده بودند به میدان برگشتند و شرایط را تحت كنترل بیشتری قرار دادند.