ایران صدا
صدای جمهوری اسلامی ایران

کارشناس رسانه های معاند گفت: ما از بانوی بزرگ اسلام دریافتیم که باید از گوهر وجودی که در مسیر مقاومت شکل می گیرد مراقبت کرد. جنس این مراقبت را کجا می بینیم؟ آنجایی که دردانه های دست پرورده ایشان را در کربلا مشاهده می کنیم.

به گزارش رادیو مقاومت، علیرضا داودی کارشناس رسانه های معاند در برنامه عصر مقاومت گفت: در مسیر مقاومت از حضرت زهرا (س) یک چیزی یاد گرفتیم و آنهم اینکه مقاومت یک پروژه و اتفاق یکهویی نیست بلکه باید یک مسیری را طی کنید تا به جایی برسید تا به شما بگویند حامی ولایت. مقاومت در همه ابعاد شبیه ولایت است و تنها چیزی است که اگر کسی بخواهد به اصطلاح فیلم بازی کنند خود مقام ولایت خیلی زود دستش را رو می کند. چرا؟ چون ولایت اساسا فیگور و شو نمی خواهد بلکه ولایت در مسیری تعریف شده است که به طور مرتب شخص را امتحان می کنند. برای همین است از حضرت زهرا(س) اینگونه آموختیم.

وی ادامه داد: هدف ولایت است و مسیر مقاومت. اما چه اتفاقی می افتد؟ ابتدا به ساکن شما باید موافقت با مقاومت داشته باشید نمی شود در کنار ولی ایستاد، ولایت را تعریف کرد اما موافق با او نبود. باید ولی را مشایعت کرد تا جایی که در توان هست و خود ولی اجازه می دهد انجام داد.خیلی وقت ها در مقام مشایعت تصورمان این است که باید از ولی جلو بزنیم. در صورتیکه ما باید جا پای جای ولی بگذاریم. الا یک زمان آنهم جایی که ولی نیاز به سپر و محافظت دارد ‌و جایی که نیاز به فرایندی دارد که ما در آن فرایند ارزش و اعتبار خودمان را قرار است افزایش دهیم.

وی افزود: در جایگاه سوم ما از این شخصیت بزرگ و بانوی بزرگ اسلام دریافتیم که باید از گوهر وجودی که در مسیر مقاومت شکل می گیرد مراقبت کرد. ما جنس این مراقبت را کجا می بینیم؟ آنجایی که دردانه های دست پرورده ایشان را در کربلا مشاهده می کنیم. ابالفضل العباس به یک نوع و امام حسین (ع) همینطور و تمام کسانی که شهدای راه مقاومت هستند از کربلای آن سال تا کربلای این سال و در مسیر مراقبت حرکت می کنند. اگر شما موافقت مشایعت مراقبت کردید از خودتان مسیرتان و داشته هایی که به شما دادند تازه شما سرباز ولایت شدید نه خود ولایت.

داودی افزود: سرباز ولایت جایگاهی پیدا می کند که آن جایگاه می شود حداکثر اعلی علیین. در این مسیر شخصیتی دارید مثل اباالفضل العباس که تمام وجود و خواستگاه افرادی که در حوزه مقاومت حرکت می کنند این است به جایی برسند که به مقام ابالفضل العباس غبطه بخورند. مقام اباالفضل چه مقامی است؟ مقامی است که مادر ایشان قبل از اینکه ابالفضل العباس بشود اباالفضل العباس، در مقام سرباز حامی ولایت قرار می گیرد. وقتی حضرت عباس دور سر فرزندان فاطمه (س) چرخانده می شود وقتی که به عنوان مهمترین سپر دفاعی برای ولایت آموزش می بیند وقتی که در روز بزنگاه امر، امر ولی اش ولاغیر است حتی زمانیکه امان نامه می آورند. حضرت عباس به جایی می رسد که به فاطمه (س) بگوید مادر. برای همین است وقتی شما در حوزه مقاومت قدم می زنید فارغ از اینکه سید هستید یا نیستید می گویید ما فرزندان فاطمه زهرا (س) هستیم.

وی افزود: برای همین است خیلی از بچه های مقاومت که در خارج از ایران زندگی می کنند وقتی از آنها می پرسید در یک جمله بگو چه کار می خواهی بکنی؟ بین همه شان یک جمله مشترک است که: می رویم تا انتقام سیلی زهرا بگیریم. بنابراین وقتی در حوزه مقاومت قرار می گیریم انتخاب کردند، اجازه دادند که شما انتخاب کنید اما دقت کنید این مسیری است که خون حضرت زهرا(س) پای آن ریخته شده است.
داودی ادامه داد: ما نمی توانیم در کشوری زندگی کنیم که نفس نفس به دم نفس همچنان ولی است اما وقتی می خواهیم مسیر را ادامه دهیم غل و غشی در معامله داریم. اگر در سرزمین ولایت داریم زندگی می کنیم و اگر خودمان را تابع سربندی می دانیم که در جریان مقاومت بستیم و به کرات از خیلی ها شنیدم از رزمنده های دفاع مقدس و مدافعان حرم شنیدم گفتند آنانی که سربند یا زهرا بستند رفتند و پهلو شکسته برگشتند‌. این همان سری است که در حوزه مقاومت قابل بیان کردن نیست و به لفظ نمی آید و شما باید خودت بروی و درکش کنی.
وی ادامه داد: شما نمی توانی در کشوری زندگی کنی که حتی نحوه تمام شدن جان در دنیا هم سری است از اسرار عالم، متناسب با مسیر ولایت‌ و بعد می خواهید درباره ولایت حرف بزنید که نشدنی است. وقتی داریم درباره فلسفه ولایت و مقاومت صحبت می کنیم باید بدانیم که پای آن خون حضرت محسنی ریخته شده است که هنوز به دنیا نیامده است. حضرت علی اصغر شش ماهه که جای خود دارد و حضرت رقیه سه ساله که جای خود دارد. پس وقتی حدفاصل جان دادن در مسیر مشایعت موافقت و مراقبت در مسیر مقاومت را داریم انجام می دهیم باید بدانیم از فرزند متولد نشده تا پیرمرد 80 ساله باید جان بدهد.

داودی ادامه داد: در غیر اینصورت اگر ترسیدیم ما از مسیر مراقبت خارج شدیم و اگر اهل معامله شدیم، از مسیر مشایعت خارج شدیم، اگر اهل جا به جایی شدیم همان اول از مسیر موافقت خارج شدیم و بدا به حال آنانی که فارغ از هر لباسی از این مسیرها خارج می شوند و در چشم مردم همچنان با رفتار شومن گرایانه می خواهند خودشان را به عنوان همراه با این جریان جلوه دهند که اصل نفاق است. امکان دارد شما لقب شمشیر اسلام ستون انقلاب و ... بگیرید اما در مرحله مراقبت کم بیاوری و خدا به داد همه ما در آن لحظه ها برسد.

وی ادامه داد: دختر همسر مادر همسر و بانوی مقاومت حضرت زهرا (س) است.
برخی از مادران شهدا را داریم که همسرشان برادرشان شهید شدند و وقتی می گوییم اینها اسوه و فصل الخطابند و آیه مسجل و مسلم این دنیا هستند برای ما یعنی همین. خدا لعنت کند کسانی را که همچین الگویی را داریم اما می روند معادلش زنانی را الگوسازی می کنند که طرف ته آرمانش این است که وقتی در خیابان راه می رود روسری نداشته باشد. یا می گردند دنبال کسی که طلاق گرفته و تهش می شود سخنران برای منافقین و با یک جایزه بین المللی می خواهند مطهرش کرده و به جای الگو جا بزنند. اینها خیلی حقیرند که اکمل را دارند اما به دنبال ناقص ترین ناقص ها می گردید. اینجا است که می گویند مسیر مقاومت فرقان است و حضرت زهرا تفکیک بین خوبی و بدی در دنیای ما قلمداد می شود.

انتهای پیام/

مرتبط با این خبر

  • پویش #پرچم رادیو انقلاب

  • رادیو انقلاب آغاز به کار کرد

  • پایان کار رادیو مقاومت

  • محور مقاومت امروز به خوبی بر منطقه مسلط است

  • چگونه بین طب رایج و طب سنتی تعاملی برقرار می شود؟

  • مقابله با تحریم تنها با خلاقیت و نوآوری گروه تحریم شده قابل شکست است

  • بی‌توجهی به جوانان، نوآوری و بهره‌وری سبب شکست در جنگ اقتصادی می‌شود

  • شهدا «مقاومت» را در عمل معنا کردند

  • ابهت آمریکا پس از شهادت حاج قاسم در جهان شکست

  • امروز روز عمل به ندای لبیک یا حسین‌‌های ماه محرم است